6.6 C
Prague
Úterý, 25 ledna, 2022
novinky
More

    Mohlo by Vás zajímat

    Zavřená posilovna vás nezastaví! Zacvičte si účinně z pohodlí domova

    Chcete zhubnout a mít nádherně tvarovanou postavu? 

    Pak se zaměřte na silový trénink! 

    Jak se rozehřát, jak doma posilovat břicho, ruce, hýždě a nohy? 

    Čtěte dále a dozvíte se vše, co je potřeba!

    Proč zvolit silový trénink

    Budováním svalové hmoty nejen, že tvarujete postavu, ale svaly vám pomáhají spalovat tělesný tuk i v době, kdy necvičíte. 

    Posilováním formujete celé své tělo, a to tak, že tělem pohybujete proti určitému typu odporu. 

    Odporem může být například: 

    • vlastní tělesná hmotnost
    • činky
    • odporové gumy
    • odporové stroje
    • závěsné systémy 

    Jaké jsou výhody posilování

    Nejrůznější výzkumy ukazují, že silový trénink prospívá nejen vzhledu, ale také kondici, a to mnoha různými způsoby. 

    Silové cvičení pomáhá:

    • budovat svalovou hmotu
    • snižovat tělesný tuk
    • efektivněji spalovat kalorie
    • posilovat metabolismus
    • zvyšovat hustotu kostí a zlepšovat jejich zdraví
    • zvyšovat flexibilitu a zvětšovat rozsah pohybu
    • zlepšovat zdraví mozku a kognitivní funkce
    • zmírňovat příznaky mnoha chronických stavů, včetně bolesti zad, cukrovky, artritidy a srdečních onemocnění
    • zlepšovat držení těla, rovnováhu a stabilitu
    • zvyšovat hladinu energie 
    • zlepšovat náladu a celkový pocit pohody

    Dalšími výhodami je to, že ušetříte peníze, protože nemusíte platit za vstup do posilovny a nemusíte utrácet za benzín, pokud máte posilovnu někde dál od domova. Ušetříte také čas, který byste strávili přemisťováním do fitness centra a zpět. 

    Nespornou výhodou je také to, že můžete cvičit kdykoliv chcete. Nejste limitováni otevírací dobou a můžete tak začít cvičit v kteroukoliv hodinu. 

    Navíc, při domácím cvičení, můžete postupovat vlastním tempem a nebudete stresováni tím, že ostatní kolem vás jsou rychlejší a mají výraznější výsledky.

    Jak začít

    Jakmile jste připraveni zahájit silový trénink, prvním krokem bude najít vhodné místo, kde můžete cvičit pohodlně. Takové místo musí být dost prostorné, abyste mohli volně natáhnout ruce i nohy. 

    Nemusíte si kupovat drahé vybavení, můžete si ale koupit několik, cenově přijatelných, základních pomůcek, které hubnutí a tvarování postavy urychlí.

    Mezi základní pomůcky patří:

    • podložka na cvičení
    • švihadlo
    • činky (můžete nahradit lahvemi naplněnými vodou)
    • odporová guma
    • kettlebell
    • balanční podložka

    Nejste-li si jisti, s jakými cviky začít, můžete se inspirovat našimi tipy níže v textu, ale také příkladem cvičebního plánu na doma, který navíc obsahuje kardio cviky, pomáhající spalovat tuky ještě rychleji. Využít můžete také spousty videonávodů na youtube.

    Při cvičení nezapomeňte dostatečně pít čistou vodu, aby nedošlo k dehydrataci organismu. 

    Na jaké cviky se zaměřit

    Před tím, než začnete s cvičením, nezapomeňte se rozehřát, a to po dobu 5–10 minut. 

    Zahřát se můžete pomocí rychlé chůze, joggingu nebo skákání přes švihadlo.

    Nejvhodnějšími cviky pro domácí posilování jsou:

    • výpady
    • dřepy se závažím (můžete použít činky nebo kettlebell)
    • prkno (plank)
    • kliky (dámy mohou zvolit dámské kliky, které se provádějí s koleny na zemi)
    • posilování rukou pomocí činek nebo odporové gumy
    • zanožování s odporovou gumou

    Po cvičení se nezapomeňte zchladit. Můžete se opět 5–10 minut procházet a u toho zhluboka dýchat. Je nutné se také, před i po cvičení, protáhnout, aby vás nebolely svaly. 

    Jak často cvičit

    Obecně je doporučováno cvičit 30–45 minut, 3x denně. Budete-li si udržovat tento interval, a přitom se stravovat zdravě, je více než pravděpodobné, že se vám podaří, jak zhubnout, tak vybudovat svalovou hmotu a vytvarovat tak vaši postavu. 

    Pravidelným cvičením navíc zlepšíte svou kondici a zrychlíte metabolismus, který vám pomůže spalovat tuky. 

    Silový trénink je jednoduše velmi rychlou cestou k vysněné postavě, pokud jej provozujete správně. 

    Nemusíte navštěvovat drahé posilovny. Jednoduše se inspirujte našimi radami a začněte ještě dnes. 

    Máte-li nějaké zdravotní potíže, poraďte se, před zahájením cvičení, se svým lékařem. 

    Latest Posts

    pr clanky

    Redakce doporučuje

    Super Magazín

    Chceš mít aktuální přehled o publikovaných článcích? Zanech nám svůj e-mail.