Konflikty mezi zaměstnanci jsou v dynamickém pracovním prostředí mnohdy nevyhnutelné. S efektivním řešením těchto sporů může pomoct mediace. Zjistěte, jak tento přístup efektivně využít.
Výhody mediace v pracovním prostředí
Mediace velmi často vede k rychlejšímu řešení konfliktů, než je tomu v případě disciplinárních postupů. Díky tomu je minimalizováno narušení pracovního procesu.
Mediace rovněž podporuje otevřenou komunikaci a spolupráci uvnitř firmy. Podporuje osobní odpovědnost každého zaměstnance a zlepšuje dovednosti v rámci řešení konfliktů.
Pokud vezmeme v úvahu finanční hledisko, může mediace přispět ke značné úspoře nákladů. Navíc může pomoct udržet talentované zaměstnance, kteří by byli v důsledku konfliktů nuceni odejít.
TIP: Absolvujte kurz mediace od profesionální mediátorky a začleňte mediaci do svého pracoviště.
Jak mediaci do pracovního prostředí zapojit
Zavedení mediačního programu do firmy samozřejmě zahrnuje pečlivé plánování a přípravu. HR oddělení by nejprve mělo vytvořit jasnou politiku a postupy pro mediaci. V rámci této politiky je vhodné definovat, kdy je o mediaci vhodné požádat, jaký je postup a podobně.
Dále vás čeká výběr a školení konkrétních mediátorů. Využívat můžete buď interní mediátory, nebo služby externích mediátorů. Výhodou interních pracovníků je skutečnost, že mají znalost organizační struktury. Na druhou stranu externí mediátoři mohou nabídnout větší nestrannost.
Měřte úspěch mediace
Abyste zajistili dlouhodobý úspěch mediačního programu, je samozřejmě na místě měřit jeho efektivitu. Proto sledujte počet úspěšně vyřešených případů, míru spokojenosti účastníků a také dlouhodobý dopad na pracovní vztahy a produktivitu.
Více informací ze světa mediace najdete na www.kurzymediace.cz.