Ať už si na reklamní kampaně najdeme PPC agenturu v Praze nebo na to půjdete svépomocí a po hlavě, měli byste mít na paměti, že reklamní kampaně se v jeden konkrétní čas musí samozřejmě vyhodnocovat. Řada podnikatelů však krachuje na tom, že vyhodnocují reklamní kampaně příliš brzy, prakticky ještě dříve, než vůbec začnou proudit oběhem. Jenže to poté vede ke špatně učícím se sadám reklam a příliš brzkému ukončení.
Aby reklamní kampaň mohla být úspěšná, musí se jí dát čas. Zejména nové propagace musí nasbírat potřebná data. Platí zde rovnice – čím více dat, tím lépe. Nesundávejte kalhoty dříve, když Brod je ještě daleko.
Kdy konkrétně začít s vyhodnocováním?
více v článku...
Ale abychom přinesli objektivní informace a něco trochu konkrétnějšího – kampaň rozhodně nevyhodnocujte už první den. Dejte jí minimálně týden, během kterého zjistíte, jaké zhruba ono chování zákazníků je. V průběhu dalšího týdne se už bude lépe formovat jejich silueta, na kterou konkrétně budete cílit.
Nákupní chování se v rámci týdnů chová různě. Čím více segmentů nabízíte, tím různější mohou být jejich cesty. Díky datům budou investované peníze využívány tam, kde využívány být mají a kde to má z pohledu reklamního nástroje smysl.
Dělejte závěry až z většího množství čísel
Jak již bylo zmíněno, příliš brzké vyhodnocování kampaní ještě nikdy nepřineslo kýžený úspěch. Nedělejte závěry ani příliš brzy a už vůbec ne z malých čísel. Příčiny možných problémů můžete hledat až později, ale musíte mít k dispozici data, abyste věděli, jestli jsou problémy skutečné nebo nikoliv.
Díky datům a vyhodnocování reklam, která nastane nejdříve po týdnu, můžete zjistit, zdali jste použili správná klíčová slova, jestli cílíte na relevantní zákazníky a také jestli je reklama dobře napsaná. To vše totiž hraje roli v jejím úspěchu.