6.6 C
Prague
Pondělí, 26 září, 2022
novinky
More

    Mohlo by Vás zajímat

    Jak na kvalitní spánek?

    Ne každému se daří spát tak, aby se cítil ráno co ráno odpočatý, zregenerovaný a svěží pro další den. U někoho za to může nemoc, u někoho vysoký věk, někdo se bohužel nechová tak, jak je správné, aby byl spánek kvalitní. Pokud nejste nemocní, poradíme vám, co dělat pro to, abyste se době vyspali, aniž byste museli použít léky na spánek.

    Dodržujte spánkovou hygienu

    Spánková hygiena, to je pojem, který znamená, že budete dodržovat pravidelný rytmus, co se týče spánku, stejné podmínky pro spánek, stejné rituály, které si osvojíte, a tak se naučíte rychle a snadno usnout. K těm hlavním zásadám patří následující.

    • Před spaním nemáme jíst těžká jídla, pít alkohol, ale ani kouřit. Stejně tak je nevhodné sledovat akční filmy či cokoli, co nás může rozrušit. To platí i o poslouchání zpráv v rádiu nebo čtení hororů či jiných strhujících knih. Dvě hodiny před spánkem byste neměli ani těžce pracovat nebo fyzicky náročně cvičit.
    • Abyste se obešli bez léků na spaní, choďte spát ve stejnou dobu den, co den, ideálně kolem 22. hodiny. To platí i během víkendu nebo dovolené.
    • V ložnici si vždy vyvětrejte, okno spolehlivě zatemněte. Pokoj by měl být bez hluku, který vás může nejen budit, ale i znervózňovat.
    • Dbejte i na příjemné povlečení a přikrývku silnou tak, jak je vám příjemné s ohledem na roční období. Nepohodlí v posteli nás může budit několikrát za noc. To platí i o polštáři a matraci.
    • V posteli je nevhodné pracovat, ležet přes den nebo v ní sledovat TV. Tělo by jednoduše mělo vědět, že jakmile jdeme do postele, jdeme zde za účelem spánku. Pokud mu tento zvyk dopřejeme, nebude mít v činnostech v posteli zmatek.

    Zdá se to možná úsměvné, ale toto vše je dobré dodržovat. Váš spánek se jistě zlepší, a to ani nebudete muset hledat, kde je lékárna Dr. Max, kde můžete podpůrné doplňky stravy na spánek koupit.

    Latest Posts

    pr clanky

    Redakce doporučuje