Vettel v Číně obral Räikkönena o pole position, Mercedesy jejich tempu nestačily

Téměř po celou dobu kvalifikace na VC Číny v Šanghaji to vypadalo tak, že v nejlepší formě pro zisk pole position je finský pilot Ferrari, Kimi Räikkönen. I po uplynutí času pro kvalifikaci to tak ještě vypadalo, ovšem potom se do cílové rovinky přiřítil jeho kolega Sebastian Vettel a o necelou desetinu sekundy mu první místo a zároveň traťový rekord vzal. Jejich konkurenti z týmu Mercedes se jejich tempu snažili po celou dobu přiblížit, v závěru to ale nebylo dostačující. Pro třetí místo si dojel Valtteri Bottas, čímž potvrdil, že Mercedesy letos nemají co do rychlosti na jedno kolo takovou dominanci. Až za ním skončil úřadující mistr světa, Lewis Hamilton.

Hned v úvodním vteřinách kvalifikace bojovali mechanici týmu Red Bull o vůz Daniela Ricciarda, jemuž ve třetím volném tréninku explodoval motor. Do kvalifikace nakonec díky precizní práci svého týmu zasáhnout dokázal, cca tři minuty před koncem první části se Ricciardo vydal na trať pro jediné možné měřené kolo, které jej však pouze vyzdvihlo na 13. místo. Závěrečný souboj pilotů v pořadí za ním jej však z postupových pozic v Q1 nevyřadil. Naopak těmi, kteří nepostoupili a rozdělili si poslední příčky, byli Sergej Sirotkin, hrdina minulého závodu v Bahrajnu Pierre Gasly, Lance Stroll, Charles Leclerc a Marcus Ericsson.


Druhá část hraje v kvalifikaci vždy důležitou roli, jelikož podle sady, na které piloti absolvují svůj nejlepší pokus, budou na stejně označené startovat do samotného závodu. Mohli jsme tedy vidět pokusy Ferrari i Mercedesu na žlutě označené sadě pneumatik, kterou Pirelli pro tento závodní víkend označilo jako tu prostřední. Výrazně rychleji si však na této sadě zprvu počínali oba piloti Ferrari, konkrétně tím nejrychlejším byl Kimi Räikkönen. Dokonce vozy Red Bullu byly na nejměkčí sadě tento víkend – fialově označené -, pomalejší než vozy rudé barvy. Lewis Hamilton byl navíc pomalejší než jeho kolega Valtteri Bottas a držel se na nekomfortním šestém místě, když za sebou držel další jezdce, kteří na něj časově zase tolik neztráceli. Romain Grosjean a Fernando Alonso z druhého konce výsledkové listiny vsadili všechno na jednu kartu a chystali se pro jedno, maximálně dvě kola na stejné sadě pneumatik, čímž jednu sadu ušetřili. Lewis Hamilton však v závěru vyvedl všechny z omylu, když, rovněž na žlutě označené sadě, zajel nejrychlejší čas, který měl o tři desetiny lepší hodnotu než čas Räikkönenův. Zrychlil nakonec i Bottas, čímž Mercedes připravil fanoušky na závěrečný souboj s Ferrari. Druhá část kvalifikace však znamenala konec pro Kevina Magnussena, Estebana Ocona, Alonsa, Stoffela Vandoorneho a Brendona Hartleyho.

Ihned po zahájení odpočtu třetí části kvalifikace se na trať vydalo všech deset závodních jezdců, kteří začínali bojovat o rychlé časy. Žlutě označenou sadu si zvolil pouze Grosjean, což však na startovní sadu v závodě již žádný vliv mít nebude. První pokusy zahájilo nejlépe Ferrari, až za nimi byl Mercedes i Red Bull. Souboj pokračoval i v posledních pokusech o měřená kola, kdy Mercedes tlačil na pilu, co mohl, aby se minimálně vyrovnal Ferrari. Lépe si počínal Bottas, i tak ale svůj čas nedokázal vylepšil. Ani Hamilton nic ze svého času neubral. Závěrečný boj se tak odehrál pouze mezi jezdci Ferrari. Sebastian Vettel dotíral na bezkonkurenčně nejrychlejšího Räikkönena po celou dobu kvalifikace. Jeho konzistentnost mu však vavříny nepřinesla, protože Vettel mu posledním průjezdem pod šachovnicovou vlajkou jeho pole position doslova sebral.

Ve druhé řadě za Vettelem a Räikkönenem se na startovním roštu postaví Bottas s Hamiltonem, za nimi Max Verstappen a Ricciardo, dále Nico Hülkenberg, Sergio Pérez, Carlos Sainz jr. a Romain Grosjean. Závod startuje zítra, 14. dubna 2018 v 8:10 SELČ.

VÝSLEDKY KVALIFIKACE NA VC ČÍNY

zdroj foto: motorsport.com


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 60 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *