Ve Walesu dominoval opět Ogier

Jako poslední soutěží seriálu WRC se jela již tradičně Welšká rally. O titulu již bylo pár měsíců předem rozhodnuto. Sebastian Ogier, stejně jako jeho stáj Volkswagen motorsport šampionátu WRC už 3 roky suverénně dominuje. Bylo však stále o co jet. O druhé místo v automobilkách měl válčit Citroen proti Hyundai, druhé a třetí místo mezi jezdci už bylo rozdáno mezi dva seveřany Volkswagenu – druhého Fina Latvalu a třetího Nora Mikkelsena. O „spodnější“ příčky mezi jezdci byl však boj stále otevřený, navíc hodně jezdců jezdců nemá na sezónu 2016 ještě podepsanou smlouvu. Zejména šéf týmu M-Sport, Malcolm Wilson apeloval na své dva svěřence, Evanse s Tanakem, že si ve Walesu pojedou o budoucnost. Wales je krásnou a také náročnou šotolinovou soutěží, spojován s častým deštěm a mlhou, tedy typickým britským počasím. Bylo se tedy na co dívat.


Součet všech devatenácti rychlostních zkoušek čítal 310 km, které byly rozděleny na tři etapy od pátku do neděle. V pátek na jezdce čekalo celkem 131 km, rozdělených do šesti rychlostních zkoušek. Podmínky na trati byly náročné, o čemž svědčily i ohlasy po první, více než třicetikilometrové zkoušce Hafren. Zejména Novozélanďan, jezdící za Hyundai, Hayden Paddon si stěžoval na přilnavost. Nebylo také daleko od tragédie, když Ogier, podle jeho slov málem sejmul nějakého blbce, který ani neměl snahu uhnout, když ho míjel. Již ve druhé rychlostní zkoušce havaroval jeden z favoritů Latvala, když skončil v příkopu. Jak sám řekl, byla to jedna z nejhorších jezdeckých chyb, kterou kdy udělal. Latvalu ve třetí „erzetě“ následoval tovární jezdec Hyundai, Belgičan Thiery Neuville, který ulomil kolo. Problémy dostihly také ex-pilota formule 1, Poláka Roberta Kubicu, sedlající Ford Fiesta. Kubica dostal defekt a musel měnit kolo, což ho ve výsledku stálo bezmála 3 minuty na vedoucího Ogiera, kterého následoval druhý Meeke a třetí Mikkelsen. Náročnost třetí rychlostní zkoušky poznamenala i „juniora“ Hyundaie Abbringa, který musel odstoupit kvůli problémům s motorem. Po třetí rychlostní zkoušce následoval servis a po něm se posádky vrhly do druhé poloviny pátečního dne. Tam si dále udržoval vedení Ogier, který po páteční etapě měl náskok třinácti sekund před Meekem, sedlající Citroen a více než půl minuty na svého týmového kolegu z Volkswagenu Mikkelsena. Jediný český jezdec, Martin Prokop figuroval po páteční etapě na 11. místě, když ho bohužel v poslední páteční rychlostní zkoušce zradila technika a jel jen na přední pohon kol. Propadl se přitom ze slibného osmého místa.

Sobota slibovala porci přes 140 km rozdělených do devíti zkoušek. S patřičnou penalizací se do soutěže vrátili Latvala s Neuvillem, ale také s vervou. Neuville první sobotní zkoušku vyhrál o sekundu a půl právě před Latvalou. Belgičan s rychlostí pokračoval, když dokázal vyhrát i druhou sobotní zkoušku, zato Fina Latvalu opět potkala smůla, a to prasklá poloosa. Latvala musel podruhé odstoupit. Vítězství si dále kontroval Ogier před Meekem, Mikkelsenem, Tanakem a TOP 5 uzavírajícím Sordem. Problémy se bohužel opět nevyhly Prokopovi, když praskl stabilizátor jeho Fiesty. Martin však pokračoval dále těsně za hranicí top desítky. Rallyoví bozi ale znovu nepřáli Neuvillovi, který po havárii skončil přes střechu a musel stejně jako Latvala odstoupit. Až po šesti zkouškách následoval servis. Pořadí se však v TOP 10 nijak výrazně neměnilo. Po servise následovaly ještě dvě „rychlostky“, které se jely za tmy, což zvyšuje náročnost a také opatrnost posádek, a to bylo také poznat. Dále vedl Ogier, náskok si v sobotu na Meeka navýšil už o 35 sekund, minutu ztrácel třetí Mikkelsen. Moc pěkně jel i tovární jezdec M-Sportu Tanak „vodící“ Ford Fiesta. Pátý byl Španěl a zároveň nejrychlejší Hyundai na trati – Sordo. Martin Prokop se po technických problémech propadl až do třetí desítky.

Neděle čítala pouze čtyři rychlostní zkoušky, dávájících dohromady přes 35 km, přičemž poslední „erzeta“ zvaná powerstage rozdávala extra body. Hned ráno havaroval Tanak, čímž určitě nepotěšil jeho šéfa Wilsona a dost možná rozhodl o jeho další budoucnosti. Po dvou haváriích odstartoval do nedělní etapy také Latvala, bez nároků na celkový výsledek, což bylo k vysokým penalizacím za odstoupení zkrátka nemožné. Latvalovi šlo pouze o body na již zmíněně powerstage. Neměl však moc co ztratit a vyhrál všechny nedělní zkoušky, včetně powerstage a připsal si tak 3 body extra. Ogier už svůj náskok jen kontroval a jel podle časů jízdu „na jistotu“. Pěkný souboj o celkové páté místo sváděl jezdec M-Sportu Evans proti Paddonovi, z něhož vyšel ve výsledku lépe o necelých deset sekund Paddon. S vervou jel i Kubica, který se po ztrátě z pátku nakonec dostal na deváté místo. Otevřený byl však boj o druhé místo mezi továrny, mezi Citroenem a Hyundai. Pro Citroen bylo veledůležité, aby Meeke dojel na druhém místě, které si celou soutěž držel. Tento Brit už měl však spoustu zbytečných nehod a tak musel být šéf týmu Citroen Yves Matton až do posledního kilometru pořádně nervózní.

Meeke ale svou pozici udržel a zejména díky němu Citroen celkově Hyundai o 6 bodů porazil. První dojel tento rok už poosmé suverén Ogier. Za zmíněným Meekem dojel jako třetí Mikkelsen, zároveň druhý na powerstage a byl tak s Ogierem, jako druhý jezdec německého týmu Volkswagen „na bedně“. Čtvrté místo si vybojoval nejrychlejší Hyundai, Španěl Sordo, následující týmovým kolegou Paddonem. Druhou polovinu TOP 10 zahajoval domácí Evans, který si slibným výsledkem možná zajistil další sezónu u M-Sportu. Sedmý dojel Nor Ostberg, který nemůže být s touto pozicí úplně spokojen. Zato osmý francouzský mladík Lefebvre, jezdící Citroen spokojen být může. Sezóna 2015 je jeho první v nejsilnější třídě WRC a osmé místo je pro něj slušné. Devátý byl pak Polák Kubica, jemuž rychlost rozhodně nechybí, celou sezónu má však problémy se spolehlivostí a hodně havaruje. Ve Walesu dojel „na bodech“, což musí být pro Kubicu pozitivní. Navíc si připsal bod za třetí místo powerstage. Sám však řekl, že jeho budoucnost je nejasná a vůbec není vyloučen jeho návrat na okruhy. Desátý dojel italský soukromník Bertelli sedlající Ford Fiesta.

V kategorii WRC2, zahrnující zejména kategorii vozů R5, ale také postarší S2000 a RRC. Právě s vozem S2000 jel vítěz této kategorie Suninen. Mladý Fin jel s českým vozem Fabií S2000 a to je nutno považovat za úspěch, neboť kategorie vozů R5 je novější a vývojově dál. Ve výsledcích jsou tyto vozy rychlejší, ale Suninen ukázal skvělý potenciál a se starším vozem tuto kategorii vyhrál. Následoval ho Francouz Camilli, ztrácející s jeho Fiestou R5 bezmála dvacet sekund. Třetí dojel tovární jezdec Peugeotu Breen s minutou na Suninena. Juniory s přehledem ovládl Nor Veiby před Francouzem Gilbertem.

1. Ogier S. / Ingrassia J. (Volkswagen Polo R WRC) 3:03:02,0
2. Meeke K. / Nagle P. (Citroën DS3 WRC) +26,0
3. Mikkelsen A. / Fløene O. (Volkswagen Polo R WRC) +36,2
4. Sordo D. / Martí M. (Hyundai i20 WRC) +2:51,3
5. Paddon H. / Kennard J. (Hyundai i20 WRC) +3:00,5
6. Evans E. / Barritt D. (Ford Fiesta RS WRC) +3:09,1
7. Østberg M. / Andersson J. (Citroën DS3 WRC) +4:28,4
8. Lefebvre S. / Prévot S. (Citroën DS3 WRC ) +5:38,4
9. Kubica R. – Szczepaniak M. (Ford Fiesta RS WRC) +6:22,7
10.Bertelli L. – Granai L. (Ford Fiesta RS WRC) +8:05,0



Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

1 komentář: „Ve Walesu dominoval opět Ogier

Komentáře nejsou povoleny.

Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com