Rally Dakar ve své polovině

Nejslavnější a zároveň nejnáročnější rally na světě má již po sedmi etapách. Organizátoři to letos nemají opravdu jednoduché. Havárie na prologu, kde byli zraněni diváci. Poté problémy s počasím, které způsobily zrušení 1. etapy nebo zkrácení ostatních. A k tomu spousta havárií a technických problémů. Ta nejsmutnější se stala v právě poslední etapě, kdy havárie způsobila smrt diváka.


Že je Dakar nejnáročnější rally na světě se mohli přesvědčit i české naděje mezi kamiony –  Aleš Loprais s Ivecem musel kvůli technickým problémům odstoupit a Martin Kolomý s Tatrou v sedmé etapě havaroval, přičemž ztratil víc jak 2 hodiny a propadl se na celkové 17. místo. Mezi českými závodníky je na tom nejlépe Martin Macík sedlající Tatru, který je na průběžném 9. místě a na prvního Versluise ztrácí téměř hodinu a půl. Na patnáctém místě je pak další český závodník Jaroslav Valtr sedlající také Tatru. Valtr zajel v sedmé etapě své maximum a umístil se jako osmý. Kamiony vede již zmíněný Versluis s Manem, následuje ho Nizozemec de Rooy s Ivecem se ztrátou víc jak pět a půl minuty. Třetí je Mardeev s Kamazem, jehož ztráta činí přes deset minut.

V kategorii automobilů se je letos opravdu na co dívat. A to zejména z důvodu startů slavných rallyových soutěžáků, kteří dříve působili nebo stále působí v šampionátu WRC. Sebastiana Loeba asi není třeba vůbec představovat. Loeb kývnul na nabídku Peugeotu a Dakar momentálně vede. Další slavné jméno – Mikko Hirvonen jede ve voze Mini a nevede se mu také vůbec špatně. Momentálně okupuje páté místo. Nejzvučnější české zastoupení tvoří Martin Prokop, který ze začátku zajížděl výsledky v první desítce. Bohužel Martinovi se nevyhla havárie a z „top ten“ se tak hluboko propad. V automobilech vede již zmiňovaný Loeb s náskokem přes dvě minuty na týmového kolegu Peterhansela. Třetí je další rallyová legenda, Španěl Carlos Sainz vodící také Peugeout. Španělova ztráta činí necelých pět minut. Francouzská automobilka tak této kategorii zatím jasně vévodí.

Mezi motocykly je zatím nejúspěšnější Paulo Goncalves z Portugalska, sedlající motorku KTM. Více jak tři minuty na něj ztrácí Australan Toby Price také s KTM. „Bednu“ uzavírá Slovák Štefan Svitko s KTM a útočí tak na své „dakarské“ maximum, kterým je páté místo z let 2012 a 2015. Ztráta na Goncalvcese činí přes devět minut. Stejně jako u automobilu můžeme zde na pódiovém umístění vidět dominanci jedné značky. Nejlepším Čechem je zde Ondřej Klymčiw na čtyřiadvacátém místě, na konci první čtyřicítky  je Pabiška s Engelem.

Rally Dakar je nevyzpytatelnou soutěží, čeká nás druhá polovina této věhlasné rally. Karty ještě rozhodně nejsou rozdány. Nejvíce udivuje asi francouzská rallyová legenda a devítinásobný mistr světa v klasických soutěžích Sebastian Loeb, který vede. Dakar je zejména o zkušenostech a slavný Francouz tu startuje poprvé. Jak se mu povede, a nejen jemu, budeme moct sledovat v následujících dnech kdy se slavná rally „překulí“ do své druhé poloviny.



Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup