Poslední závod vozů Formule 1 v Kuala Lumpur ovládl Max Verstappen

Poslední VC Malajsie vozů Formule 1 na okruhu Kuala Lumpur ovládl Max Verstappen, když si během závodu zkušeně poradil s lídrem šampionátu Lewisem Hamiltonem z Mercedesu. Okruh v Malajsii již s hlavním promotérem celého šampionátu neprodloužil smlouvu o konání závodů Formule 1. Rok 2017 byl tedy prozatím tím posledním, kdy se monoposty královny motorsportu objevily na jeho závodní trati.


Nizozemský pilot Red Bullu dokázal v Malajsii zvítězit před Hamiltonem s dostatečně uklidňujícím náskokem. Pro třetí místo si nakonec dojel druhý jezdec rakouské stáje, Daniel Ricciardo, který se ubránil Sebastianu Vettelovi z Ferrari. Pro něj to byl obzvláště náročný závod. Po zpackané včerejší kvalifikaci, kdy mu technické problémy ze strany italského týmu nedovolily absolvoval ani jedno měřené kvalifikační kolo, vyrazil do závodu až z posledního, dvacátého místa. Po nešťastném incidentu z předchozího závodu v Singapuru, kdy kolidoval se stájovým kolegou Räikkönenem, to ani tentokrát pro Ferrari nevypadalo dobře. Kimi Räikkönen jejich šance zpočátku zachraňoval, když se na startovní rošt postavil na druhou pozici. Naneštěstí pro něj do závodu nakonec ani neodstartoval. Pro zatím blíže nespecifikované technické potíže jeho monopost ze startovního roštu mechanici museli odtlačit do boxů a jediná možná varianta pro něj znamenala pokusit se odstartovat z boxové uličky. Ani to se ale Italům nepodařilo a finský veterán mohl závod sledovat pouze zpovzdálí.

Nejprve do závodu nejlépe odstartoval z první pozice Lewis Hamilton. Velmi slušný start předvedl rovněž i jeho týmový kolega, Valtteri Bottas, který se po výpadku Räikkönena posunul ihned v první zatáčce ze čtvrtého místa na místo druhé. Mercedesy si tedy založily od startu na první pohled na pravděpodobně nedostižné dvojité vítězství. To se ale překvapivě nestalo. Už ve čtvrtém kole z naplánovaných šestapadesáti na Hamiltona nekompromisně zaútočil Max Verstappen a dostal se do vedení. Jen málokdo si v té době dokázal představit, že tohle vedení již na závodní trati nikomu nepřepustí. Závod do svých rukou vzal také Daniel Ricciardo. Těsně se zavěsil za Mercedes Valtteriho Bottase a hodlal jej překonat. Fin se ale svého pódiového umístění nechtěl vzdát jen tak snadno a s Australanem svedl velmi těsný souboj během několika zatáček. Nakonec si Ricciardo získanou třetí pozici uhlídal a Bottasovi se začal pomalu vzdalovat. Pořadím kupředu si kontinuálně začal razit cestu Sebastian Vettel, který se velmi brzy ocitl kolem čtrnáctého místa, až se na pár kol zasekl za McLarenem Fernanda Alonsa, který kroužil na jedenáctém místě.

Skvěle rovněž odstartoval Stoffel Vandoorne, Alonsův týmový kolega, který v prvních kolech srdnatě držel pátou příčku. Jako první si na něj však vyšlápl Sergio Pérez z Force Indie a posunul se v pořadí výše. Kolem desátého kola již někteří piloti začali zajíždět do boxů ke svým mechanikům pro čerstvou sadu pneumatik. Většina startovního pole, kromě Vettela a obou jezdců Sauberu, Pascala Wehrleina a Marcuse Ericssona, vystartovala do závodu na červeně označených superměkkých pneumatikách. Výše zmínění tři piloti se odhodlali pro variantu žlutě označených pneumatik, jenž jsou tvrdší sadou, která by měla vydržet déle. Pitstopy ovšem nepřinesly žádná výrazná dramata. Jedinou změnou byl posun Sebastiana Vettela před Valtteriho Bottase, což pro Němce znamenalo čtvrtou příčku. Během svého pitstopu navíc vyměnil měkké pneumatiky za mnohem rychlejší superměkké, což slibovalo v závěru závodu zajímavou podívanou.


Max Verstappen si nadále hlídal vedení v závodě před Lewisem Hamiltonem, Danielem Ricciardem, Sebastianem Vettelem, Valtterim Bottasem, Sergiem Pérezem, Stoffelem Vandoornem, Lancem Strollem, Felipem Massou a Estebanem Oconem. Za první desítkou dále pokračovali Nico Hülkenberg, Jolyon Palmer, Kevin Magnussen, Fernando Alonso, Pierre Gasly, Pascal Wehrlein, Romain Grosjean a Marcus Ericsson. Během pitstopů skončil závod pro Carlose Sainze jr., jehož motor na voze Toro Rosso nebyl v pořádku. Kevin Magnussen s Fernandem Alonsem si krátce po povinných zastávkách v boxech mezi sebou také zazávodili. Jejich vzájemný souboj skončil nakonec lépe pro Španěla.

Zatímco souboje na lokty probíhaly mezi Massou, Oconem, Hülkenbergem, Palmerem, Alonsem a Magnussenem, Sebastian Vettel se začal více a více přibližovat Danielu Ricciardovi a zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým. Dostihl jej méně než deset kol do konce a schylovalo se k vzájemnému souboji. Vettel si zkusil i pomoci systémem DRS, nicméně Ricciardo zaujal defenzivní pozici a třetí příčku ubránil. Do jejich souboje nakonec terminálně zasáhl Fernando Alonso o kolo zpět, který Vettela o nějaké desetiny sekundy zpomalil, což se německému závodníkovi pochopitelně vůbec nelíbilo.

Max Verstappen si v Malajsii dojel pro své druhé vítězství kariéry a nadělil si ten nejlepší možný dárek ke svým sobotním kulatým 20. narozeninám. Na druhém místě proťal cílovou čáru Lewis Hamilton, který zvýšil svůj náskok v šampionátu před Vettelem na 34 bodů. Další cennou třetí příčku  si připsal na své konto Daniel Ricciardo. Sebastian Vettel se musel spokojit s nepopulárním čtvrtým místem. I tak velmi solidně zachránil svůj závod, který se pro něj po včerejšku nevyvíjel vůbec dobře. Závěrečné trable a horkou chvilku prožil Vettel i po dokončení závodu, když do něj v čestném kole narazil Lance Stroll a zničil mu celé zavěšení levého zadního kola. Vettel se tak do boxů musel dostat „stopem“, který našel v krajanovi Pascalu Wehrleinovi.

Další závod šampionátu Formule 1 je na programu již příští víkend, a to VC Japonska na tradičním okruhu Suzuka. Závod můžete sledovat v neděli 8. října od 7:00 hodin SELČ.

VÝSLEDKY VC MALAJSIE ŠAMPIONÁTU FORMULE 1


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 60 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com