Po dramatu v ulicích Baku se z výhry radoval Hamilton

V ulicích ázerbájdžánského Baku byly při závodě Formule 1 k vidění dramatické a akční momenty, kdy to do posledních chvil na vítězství Lewise Hamiltona opravdu nevypadalo. Sportovní tragédii prožil už podruhé v sezóně tým Red Bull, tentokrát nikoli vinou technických potíží, ale jezdecké chyby jednoho z jejich pilotů. Oči pro pláč ale nezbyly jenom Ricciardovi s Verstappenem. Valtteri Bottas o prvenství přišel v posledních dvou kolech. Na stupních vítězů tedy Lewise Hamiltona doplnil Kimi Räikkönen z Ferrari a překvapivě Sergio Pérez z Force Indie.

Start se nejlépe povedl Sebastianu Vettelovi z pole position, za něj se seřadily oba dva Mercedesy – Lewis Hamilton i Valtteri Bottas, za nimi kroužily oba Red Bully Daniela Ricciarda a Maxe Verstappena. O první dramatický moment se postarala dvojice Kimi RäikkönenEsteban Ocon, když druhý jmenovaný zavřel Räikkönenovi zatáčku a oba dva spolu kolidovali. Ocon po incidentu zaparkoval svou Force Indii do bariéry a závod pro něj skončil. Räikkönen dokázal dojet do boxů a nechat si vyměnit přední přítlačné křídlo. Ke druhému incidentu došlo ve středu pole mezi Sergejem Sirotkinem, Fernandem Alonsem a pravděpodobně Nicem Hülkenbergem. Po vzájemném kontaktu skončil Sirotkin s poničeným vozem svůj závod a Alonso „dotlačit“ svůj McLaren do boxů s dvojnásobným defektem. Startovní pole tedy vedl Vettel, za ním Hamilton, Bottas, Ricciardo, Verstappen, Carlos Sainz jr., Lance Stroll, Hülkenberg, Pierre Gasly a Charles Leclerc na desátém místě. V návaznosti na incidenty na trati pole vedl zpomalovací vůz, zatímco traťoví maršálové odklízeli karbonové úlomky z poškozených aut.


Restart závodu se Sebastianovi Vettelovi povedl, stejně tak jej zvládly oba Mercedesy. Souboj se ale odehrál za nimi mezi piloty Red Bullu, ze kterého těžil i Sainz jr., který se posunul o pozici vpřed před Ricciarda a útočil i na Verstappena. Ricciardo s Verstappenem se ale nedlouho poté začali potýkat s problémy s dobíjením baterie v jejich vozech, zajížděli pomalejší časy, z čehož vytěžil jak Sainz jr., tak jeho týmový kolega Hülkenberg. Ten se však na pátém místě dlouho neudržel, protože do jedné ze zatáček vjel příliš prudce, neukočíroval svůj monopost a narazil zadním levým kolem do zdi. Pneumatika praskla a pro Hülkenberga závod rovněž skončil. Piloti Red Bullu spolu nadále nepřestávali bojovat, Ricciardo dotíral na svého týmového kolegu, což se neobešlo bez drobného kontaktu. Do první desítky se mezitím dostal nováček Charles Leclerc, který rozjel velmi dobrý závod.

Pořadím kupředu se probíjel i Kimi Räikkönen po úvodním incidentu. Zhruba ve třetině závodu se dostal už na šestém místo před Leclerca. Celým pořadím zamíchaly posléze pochopitelně povinné pitstopy. Jako první z těch nejlepších se pro výměnu pneumatik rozhodl Lewis Hamilton, o několik kol později k nim zamířil i lídr závodu Sebastian Vettel. Oba, stejně jako většina dalších pilotů, nazuli žlutě označené měkké specifikace. Na konci 38. kola se k nim připojil i Daniel Ricciardo a o kolo později jeho týmový kolega Max Verstappen. Po výjezdu z boxů se zařadil překvapivě před Ricciarda. Ten v návazné šanci o boj o pozici nezvládl taktiku předjížděcího manévru a sestřelil Verstappena zezadu. Pro oba Red Bully to okamžitě znamenalo konec závodu a druhý výpadek obou vozů v závodě v této sezóně. Na trať ihned vyjel safety car, jehož fázi využili téměř všichni jezdci včetně Kimiho Räikkönena i Sebastiana Vettela. Do boxů jako poslední z nejlepších zamířil i Valtteri Bottas, který to s Mercedes zvládl strategicky nejlépe, protože se po výjezdu z boxů zařadil znovu na první pozici. Fáze safety caru nakonec přinesla ještě jednu dramatickou situaci a to tehdy, když Romain Grosjean při zahřívání svých pneumatik nezvládl uřídit své auto a skončil čelem v bariéře. Po zpackané kvalifikace se mu tedy absolutně nevydařil ani závod. Fáze safety caru se tedy prodloužila a jezdcům nakonec zbyly pouhá čtyři kola na ostré závodění. Sebastian Vettel v jedné ze zatáček zaútočil na vedoucího Bottase, ale probrzdil zatáčku a vyjel z ní velmi zeširoka, čímž ztratil dvě další pozice a zařadil se až na čtvrté místo za Hamiltona a Räikkönena. Ani tam se ale neudržel, za ním jedoucí Sergio Pérez si na něm, byť na druhý pokus, smlsnul. Dvě kola před cílem však nakonec Bottas ztratil vedení v závodě a velmi pravděpodobné vítězství, protože kvůli najetí na karbonový úlomek dostala jeho pravá zadní pneumatika defekt a se svým Mercedesem už nedokázal nic dělat. Posunul Hamiltona na první místo, Räikkönena na druhé a Péreze na třetí místo.

Lewis Hamilton si tedy v Baku dojel pro ne příliš očekávané vítězství, díky kterému se dostal do vedení v šampionátu. Před druhým Vettelem vede o 4 body. Dalším závodem je VC Španělska 13. května 2018. Závod je naplánovaný na 15.10 hodin SELČ.

VÝSLEDKY VC ÁZERBÁJDŽÁNU

zdroj foto: motorsport.com


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 60 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *